INI BLOG PENEROKA FELDA ADMIN HANYA MENYOKONG GERAKKAN ISLAM ALIRAN SUNNAH WAL JAMAAH SAHAJA

"Felda untuk Felda dan Generasinya"
Orang luar boleh masuk tapi di bawah kuasa Felda ..
Bukanya masuk untuk menguasai Felda.

“Dalam Isu FELDA
Berkaitan Ketidak Puasan Hati,
Komplen Dan Rungutan
Didalam Blog Ini
Ia Terlebih Dulu Telah Dibawa Berunding
Diperingkat Rancangan

SABUN MADU KELULUT.

10 ARTIKAL TERKINI

CARIAN BLOG INI

Rabu, Ogos 10, 2016

PENEROKA KETANDUSAN CERITA SEBENAR DALAM FELDA

Bertali arus saya dihubungi oleh peneroka-peneroka Felda, hampir dari seluruh negara. Panggilan kebanyakannya dari Johor dan Pahang.Ada yang marahkan saya kerana tidak datang menjenguk masalah yang mereka hadapi.

Saya kata saya bukan pegawai kementerian yang jaga hal ehwal felda. Saya beritahu mereka, setiap isu yang melanda, saya sudah nyatakan melalui kenyataan saya sebagai Pengerusi Hal Ehwal Felda PAS Pusat. Rujuk Harakah cetak, Harakahdaily dan BuletinOnline Dotnet. Kami PAS juga membawa isu ini ke parlimen.

Saya serius berjuang isu Felda sejak 2008. Perbagai mehnah sudah saya lalui, dipulau, dimaki hamun, disekat kemudahan dan sampai anak sedara saya yang masih bersekolah ditarik biasiswa dan diarah membayar balik duit yang sudah digunakan.Yang paling menjadi sejarah bila saya ditikam dengan senjata tajam di hadapan jalan masuk ke Felda Bukit Rokan Utara, Negeri Sembilan pada Disember 2012.

Cuma...... apa yang berlaku hari ini adalah rentetan ketakutan saya dan rakan-rakan ANAK sewaktu itu. Saya bersama Mazlan Aliman dan rakan-rakan saban hari cuba menemui warga peneroka Felda seluruh negara untuk menyampaikan risalah kebarangkalian akan terjadi satu hari nanti jika Tan Sri Isa Samad kekal menjadi pengerusi Felda.

Penyenaraian FGV ke papan utama BSKL adalah satu tranformasi menjahanamkan kegemilangan Felda yang ditubuhkan sejak 1960 oleh Tun Abdul Razak. Sejak perlantikan Isa Samad pada 2011, semua ini telah mengubah keseluruhan kestabilan felda yang dibanggakan selama ini.

Satu persatu apa yang kami takutkan, kini menjadi nyata. Saya terus menerus memperjuangkan nasib peneroka setelah ANAK terpisah dengan PAS.

Bila mula warga Felda sudah terasa dan merasai apa yang menjadi kebimbangan kami sebelum ini, saya hanya mampu mengungkapkan satu perkataan sahaja, bila mereka marahkan saya, saya tidak kisah dan boleh maafkan. Sesiapa yang terbaca coretan ini sampaikan kepada warga peneroka Felda... satu perkataan sahaja ' Sabarlah......


Stumble
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

1 ulasan:

NBL TECN berkata...

Bagus....teruskan usaha murni anda.... mereka masih belum terduduk lagi.... kalau dah terduduk...baru cari....time tu cakap....LEARN FROM MISTAKE

kosong

Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

kosong